Dyrektor PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przedstawia podsumowanie pracy zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci za rok szkolny 2019/2020. Zachęcamy do zapoznania się.
Działalność zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ( wwrd ) w roku szkolnym 2019/2020.
Pracownicy PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze prowadzili na terenie placówki terapię wczesnego wspomagania rozwoju dla 36 dzieci ( to jest o 8 dzieci więcej niż w roku poprzednim ), zgodnie z wydanymi przez Zespół Orzekający opiniami o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, realizując z nimi 142 godziny terapii miesięcznie.
Dzieci objęte wwrd miały zajęcia w wymiarze 5 godzin miesięcznie z psychologiem, pedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą, rehabilitantem ruchowym, dogoterapię grupową, arteterapię indywidualną oraz możliwość bezpłatnego korzystania z basenu dla dzieci i ich opiekunów.
Dla rodziców dzieci objętych zajęciami wwrd prowadzimy Grupę Wsparcia. W roku szkolnym 2019/2020 odbyło się 1 spotkanie Grupy, na którym zostały przedstawione i podpisane programy terapeutyczne dla dzieci. Pozostałe zaplanowane do realizacji spotkania nie doszły do skutku z powodu pandemii.
Liczba realizowanych godzin:
1. Terapia psychologiczna – 53 godziny w miesiącu,
2.Terapia pedagogiczna – 20 godzin w miesiącu,
3.Terapia tyflopedagogiczna – 9 godzin w miesiącu,
4.Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu,
5.Terapia logopedyczna – 36 godzin w miesiącu.
6.Rehabilitacja ruchowa – 20 godzin w miesiącu ( 14 dzieci )
7.Dogoterapia grupowa – 2 godziny w miesiącu.
Łączna liczba realizowanych godzin – 142 godziny.
Roczniki dzieci objętych zajęciami wwrd:
2018 r. – 3,
2017 r. – 7,
2016 r. – 3,
2015 r. – 1,
2014 r. – 3,
2013 r. – 7,
2012 r. – 5,
2011 r. – 7.
Rodzaje niepełnosprawności u dzieci objętych zajęciami wwrd:
Niepełnosprawności sprzężone – 3,
Niepełnosprawność intelektualna – 6,
Niepełnosprawność ruchowa – 9,
Afazja motoryczna – 2,
Autyzm – 5,
Zespół Aspergera – 3,
Zespół Downa – 5,
Niesłyszenie – 1,
Słabe widzenie – 2,