Ciekawe strony

Linki do stron z zabawami dla dzieci

Zachęcamy do skorzystania ze stron internetowych z zabawami i bajkami dla dzieci!

www.bajkidoczytania.pl
www.dcb.wroc.pl
www.swiatelkodladzieci.pl
www.bajki-zasypianki.pl
www.pomagamydzieciom.pl

Szlaczki do pobrania ze strony

Można wydrukować i ćwiczyć szlaczki. Zachęcamy do ćwiczeń grafomotoryki w domu!

http://darmowelamiglowki.com/szlaczki/

Logopedyczna ruletka online

12 ćwiczeń w wersji interaktywnej w wiosennym wydaniu. Logopedyczna ruletka. Idealne dla przedszkolaków oraz klas 1-3. Doskonałe urozmaicenie terapii logopedycznej. Moje autorskie obrazki żabek.

http://logopestka.pl

PROGRAMY KOMPUTEROWE WSPOMAGAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ:

1. Logopedyczne Zabawy- do pobrania wersje demo programów wspomagających terapię różnych głosek,
https://www.komlogo.pl

2. Zajęcia logopedyczne część 1 i 2- wersja demo programów dostępna on-line oraz karty pracy do wydruku,
https://www.mauthor.com/present/6138183699136512

3. Mimowa- ćwiczenia i pomoce logopedyczne dla dzieci,
https://www.mimowa.pl

4. Printoteka- gry, karty, ćwiczenia logopedyczne
https://www.printoteka.pl/pl/start

5. SuperKid- karty pracy wspomagające korektę głosek
https://www.superkid.pl

6. Pszczółka- nauka przez zabawę- czytania i pisania,
https://www.pszczolka.online

7. MAC EDUKACJA- karty pracy i wersje on-line podręczników,
https://www.mac.pl/flipbooki#wp

Strona z zadaniami dla dzieci

Można korzystać bezpłatnie!

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

Ciekawe strony internetowe:

1. Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie – www.men.gov.pl

2. Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu – www.dodn.wroclaw.pl

3. Kuratorium Oświaty we Wrocławiu – www.kuratorium.wroclaw.pl

4.Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie – www.ore.edu.pl

5. Pracownia Testów Psychologicznych w Warszawie- www.practest.com.pl

6. Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie – www.cke.edu.pl

7. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu – www.oke.wroc.pl

8. Polski Związek Logopedów – www.logopeda.org.pl

9. Awans zawodowy nauczycieli – www.literka.plwww.ortofrajda.pl

11. Biblioteka Narodowa w Warszawie – www.bn.org.pl

12. Biblioteka Pedagogiczna – serwis informacyjny – www.bib.edu.pl

13. Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu oraz inne biblioteki pedagogiczne w Polsce – www.dbp.wroc.pl

14.Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie – www.ceo.org.pl

15. Filmoteka Szkolna – www.filmotekaszkolna.pl

16. Prawa ucznia i dziecka – www.mamyprawa.pl

17. Nauka języków obcych w przyjaznej formie – www.dobrazuza.pl

18. Nasza strona na Facebooku – www.facebook.com/poradniapsychologicznopedagogiczna

19. Ciekawe materiały do pracy z dziećmi – www.superkid.pl

20. Diagnozy osób z zespołem Aspergera – www.prodeste.pl

21. Materiały dla logopedów – www.printoteka.pl

Czytaj również

Światowy dzień Świadomości Autyzmu

4 kwietnia 2024

2 kwietnia obchodzony jest na całym świecie Światowy dzień Świadomości Autyzmu. Powiatowe Centrum Edukacji – Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kamiennej Górze przyłącza się do obchodów!

czytaj dalej »

Nowe możliwości diagnostyczne w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej

12 kwietnia 2024

Specjaliści z Poradni oferują diagnozę w oparciu o Neuroflow - Diagnoza Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego ( CAPD ). Diagnoza w kierunku zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) metodą  Neuroflow podzielona jest na kilka etapów:

  1. Szczegółowy wywiad - Provider Neuroflow zapyta o rozwój dziecka począwszy od okresu prenatalnego, poprzez okres niemowlęcy do aktualnych problemów zdrowotnych dziecka. Ważnym elementem wywiadu jest wypełnienie kwestionariusza zawierającego pytania dotyczące trudności dziecka w uczeniu się i komunikacji
  2. Ocena czułości słuchu dziecka – to pierwszy element badania obwodowego układu słuchowego. Badanie audiometrii tonalnej pozwala stwierdzi czy czułość słuchu jest prawidłowa, czy dziecko nie ma niedosłuchu. Wyniki tego badania zostaną umieszczone w Raporcie, który otrzymają Państwo na koniec badania diagnostycznego.
  3. Ocena wyższych funkcji słuchowych baterią znormalizowanych testów Neuroflow:
    • dzieci, w wieku przedszkolnym mają do wykonania 3 zadania testowe,
    • dzieci w wieku młodszym szkolnym podczas diagnozy wykonują 6 zadań testowych,
    • dzieci starsze i osoby dorosłe 8 zadań testowych.
Zadania polegają, w zależności od wieku dziecka, m.in. na powtarzaniu słów/zdań na tle szumu, cyfr, które słyszane są jednocześnie w prawym i lewym uchu, wysłuchiwaniu przerw w szumie, różnic pomiędzy dźwiękami w zakresie ich wysokości.
  1. Po wykonaniu diagnozy w kierunku zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD Provider na tym samym spotkaniu drukuje Raport z badania i omawia go z rodzicami. Raport zawiera ważne informacje:
    • jakimi narzędziami dziecko zostało zbadane,
    • co badają poszczególne testy,
    • jakie wyniki uzyskało dziecko.
Wyniki testów z literką „L” oznaczają wynik poniżej normy dla wieku dziecka. Na Raporcie znajdzie się także odręcznie wpisana przez Providera analiza wyników diagnozy i podsumowanie zawierające cenne dla nauczycieli oraz innych terapeutów  dziecka informacje. Raport z naszego badania oznaczony jest logiem Neuroflow, zawiera unikalny kod diagnozy, który znajduje się w ramce nad nazwiskiem dziecka, podpisany jest przez certyfikowanego Providera Neuroflow, tzn. system drukuje imię i nazwisko Providera wraz z numerem jego certyfikatu.
  1. Jeśli rodzice wspólnie z Providerem zdecydują o rozpoczęciu treningu Neuroflow, wówczas zostaną poinformowani o:
    • wymaganiach technicznych (m.in. odpowiedni komputer, szerokopasmowe łącze internetowe),
    • cenie każdego z  etapów (nie każde dziecko musi przejść wszystkie etapy),
    • roli jaką pełni rodzic w procesie ćwiczeń wyższych funkcji słuchowych,
    • zobaczą demonstracyjny, skrócony trening, która pokaże rodzicom jakie zadania spotkają w trakcie sesji terapeutycznych prowadzonych w domu i wyjaśni jak ćwiczyć z dzieckiem.
  2. Po każdym etapie treningu zalecana jest diagnoza kontrolna, która oceni postępy dziecka.
Diagnoza prowadzona w PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej jest bezpłatna. O kontynuacji treningu i terapii decyzje podejmują rodzice. Providerami są: Bernarda Kurczewska – logopeda, surdopedagog. Monika Maciaszek – neurologopeda.

czytaj dalej »

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa

13 marca 2024

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa. Ta data nie jest przypadkowa i nawiązuje do obecności u osób z zespołem Downa dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Symbolem Zespołu Downa są kolorowe skarpetki będące synonimem niedopasowania społecznego i genotypowego, z jakim borykają się osoby z zespołem Downa. Święto to zostało ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa, natomiast od 2012 roku organizowane jest pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ). Ideą tego święta jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na osoby z zespołem Downa i ich potrzeby, zwiększenie świadomości o chorobie oraz promowanie praw osób z zespołem Downa do pełnego uczestniczenia w życiu społecznym. Zespół Downa występuje u około 1 na 800-1000 noworodków. Osoby z zespołem Downa zazwyczaj charakteryzują się niepełnosprawnością intelektualną, opóźnieniem rozwoju mowy i umiejętności społecznych. Są także bardziej podatne na niektóre choroby, takie jak choroba Alzheimera, choroba serca i problemy z tarczycą. Dzięki wsparciu, edukacji i leczeniu osoby z zespołem Downa mogą prowadzić normalne i pełne życie.

czytaj dalej »