Ciekawe strony

Linki do stron z zabawami dla dzieci

Zachęcamy do skorzystania ze stron internetowych z zabawami i bajkami dla dzieci!

www.bajkidoczytania.pl
www.dcb.wroc.pl
www.swiatelkodladzieci.pl
www.bajki-zasypianki.pl
www.pomagamydzieciom.pl

Szlaczki do pobrania ze strony

Można wydrukować i ćwiczyć szlaczki. Zachęcamy do ćwiczeń grafomotoryki w domu!

http://darmowelamiglowki.com/szlaczki/

Logopedyczna ruletka online

12 ćwiczeń w wersji interaktywnej w wiosennym wydaniu. Logopedyczna ruletka. Idealne dla przedszkolaków oraz klas 1-3. Doskonałe urozmaicenie terapii logopedycznej. Moje autorskie obrazki żabek.

http://logopestka.pl

PROGRAMY KOMPUTEROWE WSPOMAGAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ:

1. Logopedyczne Zabawy- do pobrania wersje demo programów wspomagających terapię różnych głosek,
https://www.komlogo.pl

2. Zajęcia logopedyczne część 1 i 2- wersja demo programów dostępna on-line oraz karty pracy do wydruku,
https://www.mauthor.com/present/6138183699136512

3. Mimowa- ćwiczenia i pomoce logopedyczne dla dzieci,
https://www.mimowa.pl

4. Printoteka- gry, karty, ćwiczenia logopedyczne
https://www.printoteka.pl/pl/start

5. SuperKid- karty pracy wspomagające korektę głosek
https://www.superkid.pl

6. Pszczółka- nauka przez zabawę- czytania i pisania,
https://www.pszczolka.online

7. MAC EDUKACJA- karty pracy i wersje on-line podręczników,
https://www.mac.pl/flipbooki#wp

Strona z zadaniami dla dzieci

Można korzystać bezpłatnie!

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

Ciekawe strony internetowe:

1. Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie – www.men.gov.pl

2. Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu – www.dodn.wroclaw.pl

3. Kuratorium Oświaty we Wrocławiu – www.kuratorium.wroclaw.pl

4.Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie – www.ore.edu.pl

5. Pracownia Testów Psychologicznych w Warszawie- www.practest.com.pl

6. Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie – www.cke.edu.pl

7. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu – www.oke.wroc.pl

8. Polski Związek Logopedów – www.logopeda.org.pl

9. Awans zawodowy nauczycieli – www.literka.plwww.ortofrajda.pl

11. Biblioteka Narodowa w Warszawie – www.bn.org.pl

12. Biblioteka Pedagogiczna – serwis informacyjny – www.bib.edu.pl

13. Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu oraz inne biblioteki pedagogiczne w Polsce – www.dbp.wroc.pl

14.Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie – www.ceo.org.pl

15. Filmoteka Szkolna – www.filmotekaszkolna.pl

16. Prawa ucznia i dziecka – www.mamyprawa.pl

17. Nauka języków obcych w przyjaznej formie – www.dobrazuza.pl

18. Nasza strona na Facebooku – www.facebook.com/poradniapsychologicznopedagogiczna

19. Ciekawe materiały do pracy z dziećmi – www.superkid.pl

20. Diagnozy osób z zespołem Aspergera – www.prodeste.pl

21. Materiały dla logopedów – www.printoteka.pl

Czytaj również

II spotkanie sieci współpracy i samokształcenia

7 marca 2025

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze serdecznie zaprasza logopedów ze szkół i przedszkoli na II spotkanie sieci współpracy i samokształcenia, które odbędzie się 12 marca ( środa ) 2024 r., godz. 15 w PCE w Kamiennej Górze ( gabinet I piętro ). Tematyka spotkania: 1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego jako jeden z czynników wady wymowy u dzieci. Przedstawienie możliwości diagnostycznych i terapeutycznych platformy Neuroflow. 2. Dyskusja, sprawy różne, podsumowanie spotkania. Serdecznie zapraszam Bernarda Kurczewska Dyrektor PCE

czytaj dalej »

Godziny pracy w czasie ferii zimowych

31 stycznia 2025

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze informuje, że w czasie ferii zimowych Poradnia jest czynna codziennie w godzinach od 7;30 do 15.

czytaj dalej »

Sprawozdanie z realizacji Programu Za Życiem w 2024 roku

28 stycznia 2025

Dane Statystyczne: Liczba dzieci objętych wparciem w roku sprawozdawczym 32, w tym dzieci do 3 roku życia – 5. Liczba specjalistów realizujących zadanie w roku sprawozdawczym (osób zaangażowanych ) w zadanie 10 specjalistów: 3 logopedów, 4 psychologów, 1 arteterapeuta, 1 terapeuta SI, 1 fizjoterapeuta. Liczba rodziców/ opiekunów pranych lub faktycznych objętych Programem 32. Liczba godzin przepracowanych bezpośrednio z dziećmi 924, w  tym:

  • logopedycznych/neurologopedycznych/surdologopedycznych 297 godzin,
  • psychologicznych 317 godzin,
  • pedagogicznych/oligofreno/surdo/tyflo 80 godzin,
  • zajęć Integracji Sensorycznej 113 godzin,
  • zajęć rehabilitacji ruchowej prowadzonych przez fizjoterapeutów 9 godzin,
  • zajęć Tomatisa/innych zajęć słuchowych Neuroflow 6 godzin,
  • inne formy wsparcia:
Arteterapia – 80 godzin, Badanie ADOS 2 – 6 godzin, Badanie logopedyczne – 11 godzin, Badanie psychologiczne – 4 godziny, Konsultacja  psychologiczna – 1 godzina, Konsultacje ze specjalistami – 24 godziny, Liczba godzin przepracowanych z rodzicami 113 godzin.

 Opis działań związanych z pracą z dzieckiem.

W 2024 roku 32 dzieci i ich rodziców z terenu powiatu kamiennogórskiego skorzystało z zajęć specjalistycznych w ramach programu Za Życiem. To jest o 11 dzieci więcej niż w roku poprzednim. Większa liczba dzieci do 3 roku życia  została objęta programem. Zrealizowano ogółem 924 godziny zajęć specjalistycznych. Rekrutacja do programu trwała przez cały rok. Wszyscy rodzice, którzy chcieli skorzystać z programu mieli taką możliwość. W 2024 roku  nowością były zajęcia z integracji sensorycznej, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczestnikami zajęć integracji sensorycznej było 11 dzieci (8 chłopców i 3 dziewczynki). Grupa wiekowa od 1 do 7 lat. Prowadzone zajęcia specjalistyczne dostosowane były do możliwości psychofizycznych dziecka. Celem ogólnym zajęć było zawsze: wspomaganie dziecka w jego własnym dążeniu do samoregulacji oraz dążenie do normalizacji procesów odbioru i przetwarzania bodźców wejściowych. Realizacja zajęć zawierała ćwiczenia, które miały stymulować bazowe systemy: proporioceptywny, przedsionkowy i dotykowy. Ważnym elementem każdych zajęć był rozwój praksji. Stosowano głównie ćwiczenia ruchowe. Wykorzystano pokaz, naśladownictwo, komunikaty słowne. Dziecko za pomocą tych metod zdobywało nowe umiejętności, a przede wszystkim dokonywała się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących z mózgu. Pozwoliło to na lepszą organizację działań. Terapia nie uczy dziecka konkretnych czynności, a usprawnia się pracę systemów zmysłowych, które stanowią bazę do zdobywania umiejętności potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Kontrola oraz czucie ciała jego ruchów i pozycji w jakiej się znajduje, wzmacnianie napięcia posturalnego poprzez zmianę i utrzymanie pozycji w trakcie aktywności pobudzają układ przedsionkowy. Masaż różnymi fakturami, stosowanie pomocy terapeutycznych – dotykowych, wykonywanie czynności ruchowych bez kontroli wzroku, usprawnianie somatognozji i kinestezji oraz techniki NeuroTaktylne normalizowały czucie powierzchowne układu dotykowego oraz system proprioceptywny. Terapia SI jest prowadzona przez terapeutę integracji sensorycznej w specjalnie do tego celu przygotowanej pracowni i z użyciem pomocy do Integracji Sensorycznej (sprzętu podwieszanego, naziemnego oraz dodatkowych pomocy terapeutycznych). Inne zajęcia specjalistyczne ukierunkowane były na wsparcie rozwoju mowy, komunikacji w tym komunikacji alternatywnej. Prowadzono ćwiczenia rozwijające aparat artykulacyjny, ćwiczenia prawidłowego toru oddechowego i wydłużania fazy wydechowej. Wspomagano analizę i syntezę słuchową. Wprowadzano zajęcia słuchowe i trening słuchowy dla dziecka z niepełnosprawnością słuchową. Zajęcia psychologiczne,  miały na celu usprawnianie  następujących funkcji:  spostrzegawczość, analiza i synteza wzrokowa, pamięć , naśladownictwo, uwaga, samodzielność. Ważnym elementem terapii było również budowanie zaufania psycholog- dziecko, nauka naprzemiennego wykonywania zadań, zwłaszcza w przypadku dzieci w spektrum autyzmu, stwarzanie przewidywalnego środowiska ( terapeutycznego ) dla dzieci, wprowadzanie kolejnych zadań według zasady – praca „małymi krokami”.   Kolejną stosowaną zasadą była stopniowalność trudności zadań oraz praca nad  redukcją zachowań  niepożądanych  i zastępowanie ich zachowaniami, których forma i działania byłyby akceptowalne społecznie, bezpieczne dla dziecka. Napotykane trudności były na bieżąco korygowane. Podczas zajęć wykorzystywano  wiele komputerowych programów multimedialnych oraz podłogę interaktywną Fun Floor.

Opis działań związanych z realizację zadań dla rodziców, prawnych opiekunów, opiekunów faktycznych.

Kontakt z rodzicami i współpraca polegała przede wszystkim na wymianie informacji dotyczących stanu zdrowia dziecka, przewidzianych konsultacji lekarskich, turnusów rehabilitacyjnych, funkcjonowania dziecka w dniu wizyty, funkcjonowaniu w przedszkolu itp. Ponadto stanowiły ją porady dotyczące prowadzonej terapii, przekazywanie kserokopii zadań, rozmowy dotyczące możliwości włączenia innych zajęć (np. z surdopedagogiem, terapeutą SI), planowania dalszej edukacji dziecka (odroczenia od obowiązku szkolnego bądź rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej). Rodzice często byli także zainteresowani przeprowadzaniem bezpłatnej diagnostyki w zakresie wyższych funkcji słuchowych, tzw. przetwarzania słuchowego, a także diagnozy narzędziem ADOS 2. W związku z dużym zainteresowaniem programem wśród rodziców, których dzieci posiadają już opinię o objęciu zajęciami „Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka” udzielano informacji dotyczących samego programu, specjalistów i rodzaju zajęć prowadzonych przez Wiodący Ośrodek Koordynacyjno- Rehabilitacyjno- Opiekuńczy w Kamiennej Górze. Plan wydatków budżetowych na 2024 wynosił 117 260,00 zł . Dotacja została wykorzystana w całości.  

czytaj dalej »