Masz odwagę zmieniać edukację? Aplikuj na bezpłatne studia!

Szanowni Państwo,

Szkoła Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego już po raz siódmy otwiera nabór do programu stypendialnego dla osób, które chcą zostać nauczycielami języka polskiego, matematyki, historii i WOS oraz biologii z przyrodą. W szczególności zależy nam na kandydatach z mniejszych miejscowości i obszarów wiejskich.

Kandydatom oferujemy 10 miesięcy całkowicie bezpłatnych studiów podyplomowych, które kończą się uzyskaniem uprawnień nauczycielskich. Nasi studenci otrzymują wysokie stypendium i darmowy akademik w Warszawie. W zamian oczekujemy tylko jednego: odwagi, by zmieniać polską edukację na lepsze.

Szczegóły dostępne są TUTAJ.

Załączniki

# Plik Wielkość pliku Pobrania
1 pdf Masz odwagę zmieniać edukację - informacja 443 KB 177

Czytaj również

Bilans 2023

10 maja 2024

Poniżej znajdą Państwo bilans jednostki budżetowej za rok 2023.

czytaj dalej »

Poradniki dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu

15 maja 2024

Zachęcamy do zapoznania się z ,,Poradnikiem dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu” oraz z ,,Poradnikiem dla nauczycieli. Praca z dziećmi w spektrum autyzmu”. Poradniki powstały dzięki współpracy Fundacji ING Dzieciom a Fundacją SYNAPSIS.

czytaj dalej »

Bezpłatne badania testem ADOS-2

10 maja 2024

Specjaliści z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze realizują bezpłatne badania wystandaryzowanym testem ADOS – 2, który sanowi ,,złoty standard” wykorzystywany w diagnozowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). ADOS-2 stanowi częściowo ustrukturyzowany, wystandaryzowany protokół obserwacji. Narzędzie obejmuje zestaw prób prowokujących osobę badaną do określonych zachowań społecznych, co umożliwia obserwowanie jej w trakcie naturalnie przebiegającej interakcji z badającym. Wymaga posługiwania się wystandaryzowanym zestawem pomocy i kierowania się ściśle zdefiniowanymi kryteriami oceny, ale procedurę badania charakteryzuje znaczny stopień elastyczności. Składa się z pięciu modułów (wersji) przeznaczonych dla badanych różniących się wiekiem i poziomem rozwoju ekspresji językowej. Na podstawie obserwacji diagnosta ocenia różne aspekty zachowania, reprezentujące pięć kategorii: Język i komunikacja, Wzajemność w interakcjach społecznych, Zabawa/Wyobraźnia, Zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania, Inne zachowania odbiegające od normy. Oprócz danych jakościowych w efekcie badania uzyskuje się wyniki ilościowe w dwu skalach: Afekt społeczny oraz Ograniczone i powtarzane zachowanie, a także wynik całkowity. Porównanie tego wyniku z odpowiednim dla danego modułu progiem odsiewowym pozwala na określenie, czy zachowanie badanego wskazuje, czy nie wskazuje na zaburzenia ze spektrum autyzmu, a w przypadku najmłodszych badanych (w wieku poniżej 31 miesięcy) – na określenie stopnia, w jakim zachowanie dziecka budzi niepokój. W odniesieniu do badanych w wieku powyżej 30 miesięcy oblicza się też na podstawie wyniku całkowitego wynik porównawczy, wyrażony w skali 1-10, wskazujący na nasilenie zaburzeń i pozwalający na porównania interindywidualne. Źródło: Pracownia Testów Psychologicznych w Warszawie.

czytaj dalej »