Podsumowanie działalności zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci

Dyrektor PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przedstawia podsumowanie pracy zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci za rok szkolny 2019/2020. Zachęcamy do zapoznania się.

Działalność zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ( wwrd ) w roku szkolnym 2019/2020.

Pracownicy PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze prowadzili na terenie placówki terapię wczesnego wspomagania rozwoju dla 36 dzieci ( to jest o 8 dzieci więcej niż w roku poprzednim ), zgodnie z wydanymi przez Zespół Orzekający opiniami o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, realizując z nimi 142 godziny terapii miesięcznie.

Dzieci objęte wwrd miały zajęcia w wymiarze 5 godzin miesięcznie z psychologiem, pedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą, rehabilitantem ruchowym, dogoterapię grupową, arteterapię indywidualną oraz możliwość bezpłatnego korzystania z basenu dla dzieci i ich opiekunów.

Dla rodziców dzieci objętych zajęciami wwrd prowadzimy Grupę Wsparcia. W roku szkolnym 2019/2020 odbyło się 1 spotkanie Grupy, na którym zostały przedstawione i podpisane programy terapeutyczne dla dzieci. Pozostałe zaplanowane do realizacji spotkania nie doszły do skutku z powodu pandemii.

Liczba realizowanych godzin:

1. Terapia psychologiczna – 53 godziny w miesiącu,
2.Terapia pedagogiczna – 20 godzin w miesiącu,
3.Terapia tyflopedagogiczna – 9 godzin w miesiącu,
4.Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu,
5.Terapia logopedyczna – 36 godzin w miesiącu.
6.Rehabilitacja ruchowa – 20 godzin w miesiącu ( 14 dzieci )
7.Dogoterapia grupowa – 2 godziny w miesiącu.

Łączna liczba realizowanych godzin – 142 godziny.

Roczniki dzieci objętych zajęciami wwrd:

2018 r. – 3,
2017 r. – 7,
2016 r. – 3,
2015 r. – 1,
2014 r. – 3,
2013 r. – 7,
2012 r. – 5,
2011 r. – 7.

Rodzaje niepełnosprawności u dzieci objętych zajęciami wwrd:

Niepełnosprawności sprzężone – 3,
Niepełnosprawność intelektualna – 6,
Niepełnosprawność ruchowa – 9,
Afazja motoryczna – 2,
Autyzm – 5,
Zespół Aspergera – 3,
Zespół Downa – 5,
Niesłyszenie – 1,
Słabe widzenie – 2,

Czytaj również

Podsumowanie pracy ZO w roku szkolnym 2021/2022

4 listopada 2022

Podsumowanie działalności Zespołów Orzekających działających przy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w 2021/2022 roku. Najważniejszą działalnością PCE – PPP niosącą za sobą skutki prawne i ekonomiczne jest praca Zespołu Orzekającego. W 2021/2022 roku specjaliści działający w Zespole Orzekającym zebrali się 16 razy (4 posiedzenia nadzwyczajne) i wydali 142 orzeczenia różnego typu. Rodzaje wydawanych orzeczeń: 1. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną ( lekkie, umiarkowane, znaczne ) – 16, 2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera – 37, 3. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na słabe widzenie – 7, 4. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na słabe słyszenie – 5, 5. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze sprzężoną niepełnosprawnością – 7, 6. Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania – 21, 7. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym – 4, 8. Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju – 23, 9. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową, w tym z afazją – 18, 10. Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych/zespołowych – 4. Wydanie orzeczenia jest decyzją administracyjną. Czas wydania orzeczenia od chwili wpłynięcia wniosku o jego wydanie wynosi 30 dni kalendarzowych.

czytaj dalej »

Informacja o godzinach otwarcia

10 października 2022

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji informuje, że w dniu 14 października 2022 roku ( piątek ) sekretariat Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej czynny będzie w godzinach 7:30 – 13.

czytaj dalej »

Harmonogram posiedzeń Zespołów Orzekających na rok szkolny 2022/2023

4 listopada 2022

Powiatowe Centrum Edukacji – Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Kamiennej Górze diagnozuje i orzeka w sprawach wszystkich niepełnosprawności dzieci/uczniów: z wadą słuchu, z wadą wzroku, autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, niepełnosprawnościami intelektualnymi ( lekka, umiarkowana, znaczna, głęboka ), ze sprzężoną niepełnosprawnością oraz zagrożeniem niedostosowaniem społecznym i niedostosowaniem społecznym. Posiedzenia Zespołów Orzekających w roku szkolnym 2022/2023 odbywają się w każdą pierwszą środę miesiąca. We wrześniu i czerwcu posiedzenia ZO odbywają się co 2 tygodnie. Harmonogram posiedzeń Zespołów Orzekających na rok szkolny 2022/2023: 1. 01 września 2022 r., godz. 15, 2. 14 września 2022 r., godz. 15, 3. 28 września 2022 r., godz. 15, 4. 05 października 2022 r., godz. 15, 4. 09 listopada 2022 r., godz. 15, 5. 07 grudnia 2022 r., godz. 15, 6. 04 stycznia 2023 r., godz. 15, 7. 01 lutego 2023 r., godz. 15, 8. 01 marca 2023 r., godz.15, 9. 05 kwietnia 2023 r., godz. 15, 10. 10 maja 2023 r., godz. 15, 11. 07 czerwca 2023 r., godz. 15, 12. 21 czerwca 2023 r., godz. 15.

czytaj dalej »