Poniżej znajdą Państwo informacje dotyczące podsumowania pracy zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci działających w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze za rok szkolny 2024/2025.
W roku szkolnym 2024/2025 zajęciami wwrd objęto 38 dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Wszystkie dzieci miały wydane przez Zespoły Orzekające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. W ramach wwrd realizowano 4 lub 5 godzin specjalistycznego wsparcia w miesiącu w zależności od zdiagnozowanej niepełnosprawności.
W zajęcia zaangażowani byli: 4 psychologów, 3 pedagogów specjalnych, 3 logopedów, terapeuta integracji sensorycznej i fizjoterapeuta.
Liczba realizowanych godzin:
1. Zajęcia psychologiczne – 46 godzin w miesiącu,
2. Zajęcia pedagogiczne – 32 godziny w miesiącu,
3. Zajęcia surdopedagogiczne – 1 godzina w miesiącu,
4. Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu,
5. Zajęcia logopedyczne – 43 godziny w miesiącu.
6. Integracja sensoryczna – 23 godziny w miesiącu,
7. Rehabilitacja ruchowa – 15 godzin w miesiącu ( 11 dzieci ),
Łączna liczba realizowanych godzin – 162 godziny w miesiącu.
Roczniki dzieci:
2023 r. – 1
2022 r. – 6,
2021 r. – 8,
2020 r. – 8,
2019 r. – 6,
2018 r. – 7,
2017 r. – 3,
Rodzaje niepełnosprawności dzieci objętych zajęciami wwrd:
1. Autyzm, zespół Asperegra – 15,
2. Afazja motoryczna – 5,
3. Niepełnosprawność ruchowa – 7,
4. Rozszczep podniebienia – 2,
5. Wada słuchu ( niesłyszenie, słabe słyszenie ) – 1,
6. Niepełnosprawności sprzężone – 4,
7. Niepełnosprawność intelektualna – 4.