Zaproszenie na I spotkanie sieci współpracy i samokształcenia

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze serdecznie zaprasza pedagogów specjalnych na

I spotkanie sieci współpracy i samokształcenia,

które odbędzie się
8 października ( środa ) 2025 r., godz. 13
w PCE w Kamiennej Górze ( sala integracji sensorycznej na parterze ).

Tematyka spotkania:
1. Integracja sensoryczna i jej wpływ na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu/szkole – P. Pietruszka – terapeuta integracji sensorycznej.
2. Diagnoza funkcjonalna w przedszkolu i szkole – B. Kurczewska – dyrektor PCE.

Serdecznie zapraszam
Bernarda Kurczewska
Dyrektor PCE.

Czytaj również

Harmonogram pracy PCE od 1 września 2025

4 września 2025

Poniżej znajdą Państwo dokument z informacjami dotyczącymi godzin pracy PCE od dnia 1 września 2025.

czytaj dalej »

Zaproszenie na szkolenie - Interwencja kryzysowa w pigułce

24 września 2025

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze w ramach wsparcia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego serdecznie zaprasza  psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych na szkolenie nt: ,, Interwencja kryzysowa w pigułce, czyli pierwsza pomoc emocjonalna w kryzysach psychicznych dzieci i młodzieży” które odbędzie się 07 listopada ( piątek ) 2025 r., godz. 9 – 15;30 w Starostwie Powiatowym ul. Wł. Broniewskiego 15, sala konferencyjna III piętro. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonym dokumencie.

czytaj dalej »

Podsumowanie pracy zespołów WWRD 2024-2025

19 września 2025

Poniżej znajdą Państwo informacje dotyczące podsumowania pracy zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci działających w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze za rok szkolny 2024/2025. W roku szkolnym 2024/2025 zajęciami wwrd objęto 38 dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Wszystkie dzieci miały wydane przez Zespoły Orzekające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. W ramach wwrd realizowano 4 lub 5 godzin specjalistycznego wsparcia w miesiącu w zależności od zdiagnozowanej niepełnosprawności. W zajęcia zaangażowani byli: 4 psychologów, 3 pedagogów specjalnych, 3 logopedów, terapeuta integracji sensorycznej i fizjoterapeuta. Liczba realizowanych godzin: 1. Zajęcia psychologiczne – 46 godzin w miesiącu, 2. Zajęcia pedagogiczne – 32 godziny w miesiącu, 3. Zajęcia surdopedagogiczne – 1 godzina w miesiącu, 4. Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu, 5. Zajęcia logopedyczne – 43 godziny w miesiącu. 6. Integracja sensoryczna – 23 godziny w miesiącu, 7. Rehabilitacja ruchowa – 15 godzin w miesiącu ( 11 dzieci ), Łączna liczba realizowanych godzin – 162 godziny w miesiącu. Roczniki dzieci: 2023 r. – 1 2022 r. – 6, 2021 r. – 8, 2020 r. – 8, 2019 r. – 6, 2018 r. – 7, 2017 r. – 3, Rodzaje niepełnosprawności dzieci objętych zajęciami wwrd: 1. Autyzm, zespół Asperegra – 15, 2. Afazja motoryczna – 5, 3. Niepełnosprawność ruchowa – 7, 4. Rozszczep podniebienia – 2, 5. Wada słuchu ( niesłyszenie, słabe słyszenie ) – 1, 6. Niepełnosprawności sprzężone – 4, 7. Niepełnosprawność intelektualna – 4.

czytaj dalej »