Zaproszenie na szkolenie online – Pierwsza pomoc emocjonalna

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze w ramach wsparcia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego serdecznie zaprasza  wychowawców oddziałów IV – VIII na szkolenie w formule online nt:

,,Pierwsza pomoc emocjonalna w kryzysach psychicznych dzieci i młodzieży”

które odbędzie się
22 października ( środa ) 2025 r., godz. 15;30 – 18;30
Dwie części każda po 2 godziny dydaktyczne ( łącznie 4 godziny dydaktyczne ),

praca na platformie ZOOM.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonym dokumencie.

Załączniki

# Plik Wielkość pliku Pobrania
1 pdf Zaproszenie na szkolenie online - szczegółowe informacje 564 KB 5

Czytaj również

Harmonogram pracy PCE od 1 września 2025

4 września 2025

Poniżej znajdą Państwo dokument z informacjami dotyczącymi godzin pracy PCE od dnia 1 września 2025.

czytaj dalej »

Zaproszenie na I spotkanie sieci współpracy i samokształcenia

19 września 2025

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze serdecznie zaprasza pedagogów specjalnych na I spotkanie sieci współpracy i samokształcenia, które odbędzie się 8 października ( środa ) 2025 r., godz. 13 w PCE w Kamiennej Górze ( sala integracji sensorycznej na parterze ). Tematyka spotkania: 1. Integracja sensoryczna i jej wpływ na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu/szkole – P. Pietruszka – terapeuta integracji sensorycznej. 2. Diagnoza funkcjonalna w przedszkolu i szkole – B. Kurczewska – dyrektor PCE. Serdecznie zapraszam Bernarda Kurczewska Dyrektor PCE.

czytaj dalej »

Podsumowanie pracy zespołów WWRD 2024-2025

19 września 2025

Poniżej znajdą Państwo informacje dotyczące podsumowania pracy zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci działających w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze za rok szkolny 2024/2025. W roku szkolnym 2024/2025 zajęciami wwrd objęto 38 dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Wszystkie dzieci miały wydane przez Zespoły Orzekające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. W ramach wwrd realizowano 4 lub 5 godzin specjalistycznego wsparcia w miesiącu w zależności od zdiagnozowanej niepełnosprawności. W zajęcia zaangażowani byli: 4 psychologów, 3 pedagogów specjalnych, 3 logopedów, terapeuta integracji sensorycznej i fizjoterapeuta. Liczba realizowanych godzin: 1. Zajęcia psychologiczne – 46 godzin w miesiącu, 2. Zajęcia pedagogiczne – 32 godziny w miesiącu, 3. Zajęcia surdopedagogiczne – 1 godzina w miesiącu, 4. Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu, 5. Zajęcia logopedyczne – 43 godziny w miesiącu. 6. Integracja sensoryczna – 23 godziny w miesiącu, 7. Rehabilitacja ruchowa – 15 godzin w miesiącu ( 11 dzieci ), Łączna liczba realizowanych godzin – 162 godziny w miesiącu. Roczniki dzieci: 2023 r. – 1 2022 r. – 6, 2021 r. – 8, 2020 r. – 8, 2019 r. – 6, 2018 r. – 7, 2017 r. – 3, Rodzaje niepełnosprawności dzieci objętych zajęciami wwrd: 1. Autyzm, zespół Asperegra – 15, 2. Afazja motoryczna – 5, 3. Niepełnosprawność ruchowa – 7, 4. Rozszczep podniebienia – 2, 5. Wada słuchu ( niesłyszenie, słabe słyszenie ) – 1, 6. Niepełnosprawności sprzężone – 4, 7. Niepełnosprawność intelektualna – 4.

czytaj dalej »