Ciekawe strony

Linki do stron z zabawami dla dzieci

Zachęcamy do skorzystania ze stron internetowych z zabawami i bajkami dla dzieci!

www.bajkidoczytania.pl
www.dcb.wroc.pl
www.swiatelkodladzieci.pl
www.bajki-zasypianki.pl
www.pomagamydzieciom.pl

Szlaczki do pobrania ze strony

Można wydrukować i ćwiczyć szlaczki. Zachęcamy do ćwiczeń grafomotoryki w domu!

http://darmowelamiglowki.com/szlaczki/

Logopedyczna ruletka online

12 ćwiczeń w wersji interaktywnej w wiosennym wydaniu. Logopedyczna ruletka. Idealne dla przedszkolaków oraz klas 1-3. Doskonałe urozmaicenie terapii logopedycznej. Moje autorskie obrazki żabek.

http://logopestka.pl

PROGRAMY KOMPUTEROWE WSPOMAGAJĄCE TERAPIĘ LOGOPEDYCZNĄ:

1. Logopedyczne Zabawy- do pobrania wersje demo programów wspomagających terapię różnych głosek,
https://www.komlogo.pl

2. Zajęcia logopedyczne część 1 i 2- wersja demo programów dostępna on-line oraz karty pracy do wydruku,
https://www.mauthor.com/present/6138183699136512

3. Mimowa- ćwiczenia i pomoce logopedyczne dla dzieci,
https://www.mimowa.pl

4. Printoteka- gry, karty, ćwiczenia logopedyczne
https://www.printoteka.pl/pl/start

5. SuperKid- karty pracy wspomagające korektę głosek
https://www.superkid.pl

6. Pszczółka- nauka przez zabawę- czytania i pisania,
https://www.pszczolka.online

7. MAC EDUKACJA- karty pracy i wersje on-line podręczników,
https://www.mac.pl/flipbooki#wp

Strona z zadaniami dla dzieci

Można korzystać bezpłatnie!

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

Ciekawe strony internetowe:

1. Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie – www.men.gov.pl

2. Dolnośląskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej we Wrocławiu – www.dodn.wroclaw.pl

3. Kuratorium Oświaty we Wrocławiu – www.kuratorium.wroclaw.pl

4.Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie – www.ore.edu.pl

5. Pracownia Testów Psychologicznych w Warszawie- www.practest.com.pl

6. Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie – www.cke.edu.pl

7. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu – www.oke.wroc.pl

8. Polski Związek Logopedów – www.logopeda.org.pl

9. Awans zawodowy nauczycieli – www.literka.plwww.ortofrajda.pl

11. Biblioteka Narodowa w Warszawie – www.bn.org.pl

12. Biblioteka Pedagogiczna – serwis informacyjny – www.bib.edu.pl

13. Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu oraz inne biblioteki pedagogiczne w Polsce – www.dbp.wroc.pl

14.Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie – www.ceo.org.pl

15. Filmoteka Szkolna – www.filmotekaszkolna.pl

16. Prawa ucznia i dziecka – www.mamyprawa.pl

17. Nauka języków obcych w przyjaznej formie – www.dobrazuza.pl

18. Nasza strona na Facebooku – www.facebook.com/poradniapsychologicznopedagogiczna

19. Ciekawe materiały do pracy z dziećmi – www.superkid.pl

20. Diagnozy osób z zespołem Aspergera – www.prodeste.pl

21. Materiały dla logopedów – www.printoteka.pl

Czytaj również

Bilans 2023

10 maja 2024

Poniżej znajdą Państwo bilans jednostki budżetowej za rok 2023.

czytaj dalej »

Informacja - weekend majowy

29 kwietnia 2024

Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji w Kamiennej Górze informuje, że w dniach 01.05.2024 r. do 03.05.2024 r. oraz 30 – 31.05.2024 r. Powiatowe Centrum Edukacji będzie nieczynne - urlopy wypoczynkowe pracowników. Za utrudnienia przepraszamy!

czytaj dalej »

Bezpłatne badania testem ADOS-2

10 maja 2024

Specjaliści z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze realizują bezpłatne badania wystandaryzowanym testem ADOS – 2, który sanowi ,,złoty standard” wykorzystywany w diagnozowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). ADOS-2 stanowi częściowo ustrukturyzowany, wystandaryzowany protokół obserwacji. Narzędzie obejmuje zestaw prób prowokujących osobę badaną do określonych zachowań społecznych, co umożliwia obserwowanie jej w trakcie naturalnie przebiegającej interakcji z badającym. Wymaga posługiwania się wystandaryzowanym zestawem pomocy i kierowania się ściśle zdefiniowanymi kryteriami oceny, ale procedurę badania charakteryzuje znaczny stopień elastyczności. Składa się z pięciu modułów (wersji) przeznaczonych dla badanych różniących się wiekiem i poziomem rozwoju ekspresji językowej. Na podstawie obserwacji diagnosta ocenia różne aspekty zachowania, reprezentujące pięć kategorii: Język i komunikacja, Wzajemność w interakcjach społecznych, Zabawa/Wyobraźnia, Zachowania stereotypowe i sztywne zainteresowania, Inne zachowania odbiegające od normy. Oprócz danych jakościowych w efekcie badania uzyskuje się wyniki ilościowe w dwu skalach: Afekt społeczny oraz Ograniczone i powtarzane zachowanie, a także wynik całkowity. Porównanie tego wyniku z odpowiednim dla danego modułu progiem odsiewowym pozwala na określenie, czy zachowanie badanego wskazuje, czy nie wskazuje na zaburzenia ze spektrum autyzmu, a w przypadku najmłodszych badanych (w wieku poniżej 31 miesięcy) – na określenie stopnia, w jakim zachowanie dziecka budzi niepokój. W odniesieniu do badanych w wieku powyżej 30 miesięcy oblicza się też na podstawie wyniku całkowitego wynik porównawczy, wyrażony w skali 1-10, wskazujący na nasilenie zaburzeń i pozwalający na porównania interindywidualne. Źródło: Pracownia Testów Psychologicznych w Warszawie.

czytaj dalej »