Ćwiczenia logopedyczne dla każdego

Zestaw ćwiczeń logopedycznych w oparciu o filmiki. Zachęcamy do zabawy uczniów objętych terapią logopedyczną w poradni.

Zostań w domu, baw się z dzieckiem. Zabawy logopedyczne przyjemne i praktyczne polecane przez logopedę B. Morawiec.

Znajdźcie czas!

Słuchajcie z uwagą opowieści dziecka, tak jak chcielibyście, aby ono słuchało Was!!

“Mowa jest zwierciadłem duszy człowieka i trzeba o nią dbać…”
– ojciec polskiej logopedii Leon Kaczmarek.

https://youtu.be/ze2PiXkJLMk ćw. Pionizacja języka
https://youtu.be/5-9YWtFMhzc Lutek, litery, cyfry do 6 r.ż
https://youtu.be/zA85oayoC2Q ćw. Oddechowe – dużo pomysłów do własnoręcznego wykonania
https://youtu.be/Lod1r88h61I ćwiczenia buzi i języka wykonywane przez dziecko

GIMNASTYKA BUZI I JEZYKA
https://youtu.be/aHTvf6vs320 ćw. słuchowe z aktorem i dziećmi odgłosy z kuchni odc.1
https://youtu.be/_6HRqdXA8jQ ćw. naśladowania odgłosów zwierząt odc. 4
https://youtu.be/orgSJ0r0S9o ćw. S odc. 9
https://youtu.be/j7uD-vnth0Q samogłoski odc. 2
https://youtu.be/Hl3s68vgCG8 dzielenie wyrazów na sylaby, szukanie ukrytych wyrazów odc. 7
https://youtu.be/quMM8pdPRvY głoska B odc. 8
https://youtu.be/Fv1oCvW31hk ćw. Oddechowe odc.6
https://youtu.be/fvm8vHOxZOY odgłosy przyrody, otoczenia odc. 5
https://youtu.be/wacu2V99LS4 dzielenie wyrazów na sylaby, nuty- pięciolinia odc.3rusz językiem
https://youtu.be/csvXhytV8EY – E
https://youtu.be/n3V2ISu4aAk – PIONIZACJA języka ćw. Z ciasteczkiem
https://youtu.be/XgyU4dfXMHQ oblizywanie , liczenie ząbków
https://youtu.be/eGLDIQZSGfQ – kląskanie
https://youtu.be/5IuNWLnfwYU sylaby PA PO PU PE PY
https://youtu.be/XFRbj6x-SgM U
https://youtu.be/8ooLfuQM9MA SZ
https://youtu.be/4StPtNTZoco ćwiczenia oddechowe
https://youtu.be/FQ7E79-1BuQ S
https://youtu.be/CKm1G55B0Ro onomatopeje
https://youtu.be/CstdDmYcEMY ćw. Wciągania , biedronka
https://youtu.be/cFzJwVPdLhM O
https://youtu.be/Odgm3ryS9DY wyrazy dwusylabowe
https://youtu.be/QkBGELOZgwY I
https://youtu.be/rySMPDtjGgI samogłoski

OPP1 Jordanek
https://youtu.be/rySMPDtjGgI s-sz

Czytaj również

Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży

28 kwietnia 2023

KONCEPCJA I ZADANIA PORADNI WSPOMAGANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY WE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI, PLACÓWKAMI, RODZICAMI, NAUCZYCIELAMI I INSTYTUCJAMI LOKALNYMI I OGÓLNOPOLSKIMI NA RZECZ SZEROKO ROZUMIANEGO DOBRA DZIECKA A w szczególności: 1. Profilaktyka problemów dzieci i młodzieży. – podejmujemy działania mające na celu wczesne wykrycie trudności w czytaniu i pisaniu, prowadzimy badania Skalą Ryzyka Dysleksji M. Bogdanowicz, baterią 5/6. 2. Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka i rodzin dysfunkcyjnych. 3. Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku 0 - 7 4. Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej lub z dysfunkcjami rozwojowymi oraz ich rodzicom. – przeprowadzamy badania psychologiczne i pedagogiczne pozwalające ocenić zakres możliwości poznawczych dziecka, – prowadzimy terapię pedagogiczną ułatwiającą dziecku pokonywanie trudności w nauce, – informujemy o możliwościach kształcenia dziecka w szkołach specjalnych podstawowych i ponadpodstawowych lub w klasach integracyjnych, – informujemy o instytucjach i stowarzyszeniach świadczących pomoc dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzinom, – prowadzimy poprzedzone odpowiednimi badaniami zajęcia korekcyjno – kompensacyjne dla dzieci i młodzieży, u których stwierdza się dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię. 5. Pomoc młodzieży w rozwiązywaniu problemów okresu dojrzewania. 6. Opieka nad dziećmi i młodzieżą wybitnie uzdolnioną. 7. Wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny. 8. Przeprowadzanie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy. Dbanie o wysoką jakość diagnozy i terapii: psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej. Wspomaganie metodyczne nauczycieli i opiekunów podejmujących działania logopedyczne. – zapewniamy konsultacje dla rodziców poszukujących informacji na temat rozwoju mowy ich dziecka, – prowadzimy indywidualną terapię logopedyczną w zakresie wszystkich rodzajów zaburzeń mowy, – prowadzimy przesiewowe badania wzroku i słuchu ,,Platformą Badań Zmysłów”. 9. Orzekanie i kwalifikowanie: – dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, niedostosowanej społecznie lub zagrożonej niedostosowaniem społecznym do odpowiednich form kształcenia specjalnego, – dzieci i młodzieży do nauczania indywidualnego, jeśli ich stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. 10. Opiniowanie wniosków dotyczących: – objęcia dziecka w szkole lub placówce pomocą psychologiczno – pedagogiczną, – oceny dojrzałości szkolnej dziecka, – odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego, – podjęcia przez ucznia nauki w klasie terapeutycznej, – dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom – zwolnienie ucznia z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego, – udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, – innych, np. na wniosek sądu. 11. Terapia zaburzeń rozwojowych. 12. Pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu oraz planowania kariery zawodowej – kształtowanie aktywnej postawy młodzieży wobec własnego życia zawodowego, – uświadamianie uczniom konieczności konfrontowania swoich predyspozycji psychofizycznych, potrzeb i wartości z obiektywnymi wymaganiami stawianymi przez rynek pracy i warunkami optymalnego wykonywania danego zawodu, – wspomaganie szkół w działaniach ukierunkowanych na tworzenie orientacji zawodowej uczniów, – prowadzenie zajęć stymulujących dojrzałość zawodową uczniów, – gromadzenie informacji o zawodach i szkołach dla uczniów i rodziców,– wdrażanie metod diagnostycznych stosowanych w poradnictwie zawodowym. 13. Pomoc rodzicom i nauczycielom w ocenianiu i rozwijaniu możliwości uczniów, wskazywanie mocnych stron dziecka. 14. Rozwijanie umiejętności efektywnego uczenia się, rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i innych problemów z zakresu komunikacji społecznej. 15. Systematyczne wzbogacanie warsztatu pracy i doskonalenie umiejętności zawodowych pracowników Poradni. 16. Wspieranie klientów w ramach działań interwencji kryzysowej na terenie Poradni i poza nią. 17. Prowadzenie działalności informacyjno – szkoleniowej w ramach profilaktyki i realizacji oferty Poradni, dostosowując się również do doraźnych potrzeb klientów. 18. Współpraca z instytucjami lokalnymi i ogólnopolskimi działającymi na rzecz dzieci i młodzieży oraz ich środowiska rodzinnego i szkolnego.

czytaj dalej »

Bilans 2022

9 maja 2023

Poniżej znajdą Państwo bilans jednostki budżetowej za rok 2022.

czytaj dalej »

Hramonogram pracy pracowników PCE od 26.06.2023

18 maja 2023

Szanowni Państwo, poniżej można znaleźć dokument zawierający harmonogram pracy pracowników Powiatowego Centrum Edukacji w Kamiennej Górze, który będzie obowiązywał od dnia 26 czerwca 2023.

czytaj dalej »