MEiN: Działalność Poradni online

W odpowiedzi na zagrożenia wynikające z pandemii i potrzebę zwiększenia dostępności do uzyskania specjalistycznej pomocy psychologicznej dla uczniów, wychowanków, rodziców i nauczycieli szkół i placówek oświatowych Ministerstwo Edukacji i Nauki zleciło w 2020 r. Fundacji Drabina Rozwoju realizację zadania publicznego ,, stworzenia poradni on-line z zakresu ochrony zdrowia psychicznego”.

Poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” łączy użytkowników poszukujących pomocy: psychologicznej, pedagogicznej, terapeutycznej ze specjalistami oraz instytucjami publicznymi, które taką pomoc zapewniają. Umożliwia to współpracę wielosektorową na rzecz pomocy dziecku i rodzinie przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi informatycznych. Portal poradni on-line wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne zabezpieczające politykę prywatności.

Ważną funkcją poradni on-line jest zakładanie profili instytucji publicznych świadczących pomoc, które przez rejestrację danej placówki i jej specjalistów w kalendarzu, będą mogły prowadzić indywidulne i grupowe formy wsparcia dostosowane do potrzeb odbiorców. Poza indywidualnym spotkaniem umożliwia specjalistom wspólną grupową konsultację dotyczącą podopiecznego.

Poradnia on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” zawiera:

– Profile instytucji/specjalistów udzielających wsparcia i pomocy on-line, co zapewni współpracę międzysektorową;
– System rezerwacji indywidulanych konsultacji/psychoterapii oraz grupowych form wsparcia, warsztatów;
– Moduł komunikacji poprzez on-line wideo/czat jednoosobowy i wideo/czat wieloosobowy ze specjalistami;
– Wyszukiwarkę placówek poprzez interaktywną mapę przedstawiającą w podziale na województwa bazę placówek udzielających wsparcia i pomocy w sytuacjach kryzysu psychicznego;
– Bazę wiedzy: artykuły, prezentacje, informacje, scenariusze zajęć etc.;
– Moduły przesyłania załączników i udostępniania treści.

Aby zarejestrować się na portalu poradni on-line „Zawsze jest jakieś wyjście” należy wejść na stronę https://zawszejestjakieswyjscie.pl

Link: Poradnia on-line

Czytaj również

Zapytanie ofertowe nr 5/2024 na zakup oprogramowania

5 września 2024

Zapytanie ofertowe nr 5/2024 na zakup oprogramowania Biofeedback Verim i szkolenie kadry pedagogicznej w Powiatowym Centrum Edukacji w Kamiennej Górze. Znak sprawy: PCE/327/IX/2024 Kamienna Góra, dnia 05 września 2024 r. Zaproszenie do złożenia oferty. Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji w Kamiennej Górze, na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.2024, poz.1320 ) zaprasza do złożenia oferty cenowej na: „Zakup oprogramowania Biofeedback Verim i szkolenie kadry pedagogicznej w Powiatowym Centrum Edukacji”. Nazwa i adres Zamawiającego: Powiat Kamiennogórski – Powiatowe Centrum Edukacji Papieża Jana Pawła II 17 58 – 400 Kamienna Góra Tel. 75 645 02 44, kom. 601646072 mail: pcekamgora@o2.pl Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup oprogramowania Biofeedback Verim ( 1 sztuka ) oraz przeszkolenie kadry pedagogicznej ( 11 osób ) w zakresie pracy z zakupionym systemem Biofeedback Verim w Powiatowym Centrum Edukacji  w Kamiennej Górze.
Zamówienie ma na celu wykonanie następujących prac:
  1. Dostarczenie oprogramowania Biofeedback Verim.
  2. Przeszkolenie 11 pracowników w siedzibie Powiatowego Centrum Edukacji w Kamiennej Górze.
  3. Wydanie zaświadczeń o odbytym szkoleniu.
Termin realizacji zamówienia: do 31 października 2024 r. Termin składania ofert upływa w dniu  30 września 2024 r. o godz. 12.00 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30 września 2024 r. o godz. 12.30 w Powiatowym Centrum Edukacji w Kamiennej Górze. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej lub przesłać w zamkniętej kopercie na adres: Powiatowe Centrum Edukacji, ul. Papieża Jana Pawła II 17, 58 – 400 Kamienna Góra lub mailowo: pcekamgora@o2.pl z dopiskiem: „Zakup oprogramowania Biofeedback Verim i szkolenie kadry pedagogicznej w Powiatowym Centrum Edukacji w Kamiennej Górze ”. Oferent może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmieniać. Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów: - najniższa cena. Dokumenty jakie należy dołączyć do oferty: - wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1, Płatność za wykonanie usługi nastąpi jednorazowo po zakończeniu usługi i odbiorze przez zamawiającego, przelewem w terminie 14 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Dyrektor Powiatowego Centrum Edukacji w Kamiennej Górze Bernarda Kurczewska

czytaj dalej »

Harmonogram pracy PCE

4 września 2024

Szanowni Państwo poniżej znajduje się aktualny harmonogram pracy PCE w Kamiennej Górze obowiązujący od 02.09.2024r.

czytaj dalej »

Ogłoszenie

30 sierpnia 2024

W dniu 29 sierpnia 2024 roku na placu przed Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną znaleziono kartę  Banku Credit Agricole. Karta jest podpisana imieniem i nazwiskiem. Właściciel może odebrać kartę w godzinach pracy sekretariatu Poradni.

czytaj dalej »