Podsumowanie działalności zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci

Dyrektor PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przedstawia podsumowanie pracy zespołów ds. wczesnego wspomagania rozwoju dzieci za rok szkolny 2019/2020. Zachęcamy do zapoznania się.

Działalność zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci ( wwrd ) w roku szkolnym 2019/2020.

Pracownicy PCE – Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze prowadzili na terenie placówki terapię wczesnego wspomagania rozwoju dla 36 dzieci ( to jest o 8 dzieci więcej niż w roku poprzednim ), zgodnie z wydanymi przez Zespół Orzekający opiniami o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, realizując z nimi 142 godziny terapii miesięcznie.

Dzieci objęte wwrd miały zajęcia w wymiarze 5 godzin miesięcznie z psychologiem, pedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą, rehabilitantem ruchowym, dogoterapię grupową, arteterapię indywidualną oraz możliwość bezpłatnego korzystania z basenu dla dzieci i ich opiekunów.

Dla rodziców dzieci objętych zajęciami wwrd prowadzimy Grupę Wsparcia. W roku szkolnym 2019/2020 odbyło się 1 spotkanie Grupy, na którym zostały przedstawione i podpisane programy terapeutyczne dla dzieci. Pozostałe zaplanowane do realizacji spotkania nie doszły do skutku z powodu pandemii.

Liczba realizowanych godzin:

1. Terapia psychologiczna – 53 godziny w miesiącu,
2.Terapia pedagogiczna – 20 godzin w miesiącu,
3.Terapia tyflopedagogiczna – 9 godzin w miesiącu,
4.Arteterapia indywidualna – 2 godziny w miesiącu,
5.Terapia logopedyczna – 36 godzin w miesiącu.
6.Rehabilitacja ruchowa – 20 godzin w miesiącu ( 14 dzieci )
7.Dogoterapia grupowa – 2 godziny w miesiącu.

Łączna liczba realizowanych godzin – 142 godziny.

Roczniki dzieci objętych zajęciami wwrd:

2018 r. – 3,
2017 r. – 7,
2016 r. – 3,
2015 r. – 1,
2014 r. – 3,
2013 r. – 7,
2012 r. – 5,
2011 r. – 7.

Rodzaje niepełnosprawności u dzieci objętych zajęciami wwrd:

Niepełnosprawności sprzężone – 3,
Niepełnosprawność intelektualna – 6,
Niepełnosprawność ruchowa – 9,
Afazja motoryczna – 2,
Autyzm – 5,
Zespół Aspergera – 3,
Zespół Downa – 5,
Niesłyszenie – 1,
Słabe widzenie – 2,

Czytaj również

Podsumowanie pracy zespołów do spraw wczesnego wspomagania za rok szkolny 2022/2023

25 września 2023

Podsumowanie pracy zespołów do spraw wczesnego wspomagania rozwoju dzieci działających w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Kamiennej Górze za rok szkolny 2022/2023. W roku szkolnym 2022/2023 zajęciami wwrd objęto 35 dzieci z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Wszystkie dzieci miały wydane przez Zespoły Orzekające opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. W ramach wwrd realizowano 4 lub 5 godzin specjalistycznego wsparcia w miesiącu w zależności od zdiagnozowanej niepełnosprawności. W zajęcia zaangażowani byli: 4 psychologów, 3 pedagogów specjalnych, 3 logopedów  i fizjoterapeuta. Liczba realizowanych godzin:

  1. Zajęcia psychologiczne –  40 godzin w miesiącu,
  2. Zajęcia pedagogiczne –    32 godziny w miesiącu,
  3. Arteterapia indywidualna – 9 godzin w miesiącu,
  4. Zajęcia logopedyczne –   42 godziny w miesiącu,
  5. Rehabilitacja ruchowa –  20 godzin w miesiącu ( 14 dzieci ).
Łączna liczba realizowanych godzin miesięcznie –   141 godzin. Roczniki dzieci: 2021 r. – 4 2020 r. – 3 2019 r. – 4, 2018 r. – 5, 2017 r. – 10, 2016 r. – 8 2015 r. – 1 Rodzaje niepełnosprawności dzieci objętych zajęciami wwrd:
  1. Autyzm, zespół Asperegra – 12,
  2. Afazja motoryczna – 5,
  3. Niepełnosprawność ruchowa – 7,
  4. Rozszczep całkowity – 3,
  5. Wada słuchu ( niesłyszenie, słabe słyszenie ) – 1,
  6. Niepełnosprawności sprzężone – 6,
  7. Niepełnosprawność intelektualna – 1.

czytaj dalej »

Podsumowanie działalności Zespołów Orzekających w 2022/2023 roku

25 września 2023

Podsumowanie działalności Zespołów Orzekających  działających przy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w 2022/2023 roku. Najważniejszą działalnością PCE – PPP niosącą za sobą skutki prawne i ekonomiczne  jest  praca Zespołu Orzekającego. W 2022/2023  roku specjaliści działający w Zespole Orzekającym zebrali się 15 razy ( 3 posiedzenia nadzwyczajne) i wydali 174  orzeczenia różnego typu i opinie o wwrd. W porównaniu z poprzednim rokiem 2021/2022 , w którym wydano 142 orzeczenia, zauważalny jest wzrost liczby wydanych orzeczeń o 32 orzeczenia, co stanowi wzrost o 18,5 %. Rodzaje wydawanych orzeczeń:

  1. Orzeczenia o potrzebie  kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną ( lekkie, umiarkowane, znaczne  ) – ,
  2. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm, w tym zespół Aspergera – ,
  3. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na słabe widzenie – 7,
  4. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na słabe słyszenie – 5,
  5. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze sprzężoną niepełnosprawnością – 7,
  6. Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania – 21,
  7. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym – ,
  8. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową, w tym z afazją – ,
  9. Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych/zespołowych – .
  10. Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – ,
W roku szkolnym 2022/2023 został zmieniony wniosek o wydanie orzeczenia. Zawarto dodatkowe informacje dotyczące terminów badań. Wydanie orzeczenia jest decyzją administracyjną. Czas wydania orzeczenia od chwili wpłynięcia wniosku ze wszystkimi załącznikami o jego wydanie wynosi 30 dni kalendarzowych.

czytaj dalej »

Harmonogram posiedzeń Zespołów Orzekających w roku szkolnym 2023/2024

25 września 2023

1. 01 września 2023 r., godz. 12, 2. 13 września 2023 r., godz. 15, 3. 27 września 2023 r., godz. 15, 4. 04 października 2023 r., godz. 15, 5. 08 listopada 2023 r., godz. 15, 6. 06 grudnia 2023 r., godz. 15, 7. 10 stycznia 2024 r., godz. 15, 8. 07 lutego 2024 r., godz. 15, 9. 06 marca 2024 r., godz.15, 10. 03 kwietnia 2024 r., godz. 15, 11. 08 maja 2024 r., godz. 15, 12. 05 czerwca 2024 r., godz. 15, 13. 19 czerwca 2024 r., godz. 15,

czytaj dalej »